Zvědavé tele na rozhledně

Aktualizace: 1. pro 2020

Poslední zářijový víkend jsme strávili na naší milované Šumavě. Počasí nám předpovídalo konec světa, ale i tak jsme se rozhodli utéct z Prahy. Vyrazili jsme v pátek ihned po práci, a i přes nejhorší dopravu (kolony se tvořily kde mohly) a neustálý déšť jsme na zamluvený penzionek Stella dorazili v půl osmé večer.

Penzion Stella se nachází na samotném kraji Dolní Plané u břehu vodní nádrže Lipno. Jelikož se jedná o penzion jsou pokoje vybaveny kuchyňským koutkem, postelí, TV, koupelnou a balkonem, s výhledem na Lipno.

Majitelé penzionku na nás již čekali, doprovodili nás do pokoje č. 5 a my unavení z celého dne jsme všichni tři padli do postele a probudili se ráno, jak jinak než do deštivého dne. Po domácí snídani jsme nakonec vyrazili na Zříceninu hradu Dívčí kámen. Dorazili jsme na malé parkoviště u železniční stanice v obci Třísov, a poté jsme se vydali po červené turistické značce směrem k zřícenině. Vzhledem k počasí byla tato část cesty dobrodružnější, než jsme čekali.

Cesta vede užší cestou, která není udržována a větší část vede z kopce až dolů ke Křemžskému potoku. Jakmile jsme ale v pořádku dorazili k zmiňovanému potoku, dostali jsme se na krásně širokou cestu, která nás zavedla přímo ke zřícenině. Cestu zpátky jsme zvolili širokou asfaltovou cestu značenou zeleně jako Naučná stezka Třísov – Dívčí kámen Holubov, která byla rozhodně klidnější a bezpečnější. 😊 Celý okruh měl cca 3 km, cestou jsme potkali zajíce, viděli po hodně dlouhé době Bedlu a z pěkného výhledu zamávali zřícenině. Jelikož se počasí ani za celé dopoledne neumoudřilo, další zastávka byla na oběd a poté zpět do penzionu.

Druhý den, tedy neděle, počasí se lehce umoudřilo, to znamenalo, že alespoň přestalo pršet. Proto jsem se rozhodli strávit dnešní den malými výlety po okolí. Jako první byla naše zastávka u Mini rozhledny Jezerní vyhlídka.

Náš výchozí bod pro tento turistický cíl se stalo parkovišťátko u muzea Adalberta Stiftera v Horní plané. Poté jsme se vydali po zelené turistické značce (NS Adalberta Stiftera), která nás vyvedla z ulic až na pastviny mezi stáda krav. Kráv byly opravdu všude, vlevo, vpravo, většina z nich si poklidně ležela a jen nás pozorovala. Našla se ale i jedna, pro kterou byl náš Majlo trn v oku. Na rozhlednu musíte poté sejít ze zelené značky a pár desítek metrů pokračovat po neoznačené cestě mezi ohradami ale rozhledna je dobře viditelná. 😊 Jediný problém, který vás může na této cestě potkat je tele, které prolezlo pod ohradou a leželo na cestě k rozhledně. :D Jakmile jsme se přibližovali tele začalo být zvědavé, vstalo a kousek nás následovalo. 😊 I z tak maličké rozhledny je vidět nejen stádo krav ale i Lipno a okolí. 😊

Jako druhý mini výlet nás čekal na druhé straně Lipna, a to zřícenina hradu Vítkův kámen. Nevíme, jak se to stalo, ale na odpoledne se obloha roztrhala, mraky se rozutekly a nám krásně svítilo sluníčko, jak jen mohlo. Na náš nejkratší výlet jsme zabrousili do vesničky Svatý Tomáš, kde jsme nechali zaparkované auto a vydali se 500 metrů ke zřícenině. K našemu údivu, jsme zde potkali nejvíc lidí za celý pobyt na Šumavě. Na zřícenině jsme se posílili kávou (pro řidiče :D ) a mě teplou medovinou, vyšla jsem se podívat na vrchol Vítkova kamene, kde byl krásný výhled až na Alpy. 😊

Zbytek krásného odpoledne jsme strávili před penzionem na lehátkách a poté projížďkou na lodi po Lipně, kde náš mrňous překonal sám sebe a projížďku si vyloženě užíval. 😊

Pondělní ráno, kdy nás čekala cesta domů, nás nepřekvapilo. Počasí se vrátilo o den zpátky a pršelo a pršelo. I přes bojové podmínky, totální změnu plánu výletů a stráveného času, jsme si prodloužený víkend moc užili. 😊